Áfonyás amerikai palacsinta teljes kiőrlésű rozslisztből

A palacsinták iránti szenvedélyemről már korábban is írtam a Banános mini palacsinta receptemnél. Az amerikai típusú palacsintákat azért szeretem reggelire, mert nem lehet elrontani őket, gyorsan elkészülnek és ezerféleképpen variálhatóak. Mióta búcsút mondtam a low-FODMAP diétának és helyette inkább az ételek tápértékét figyelve a változatos és kiegyensúlyozott étkezés mellett tettem le a voksom (amiért örökké hálás leszek Szarka Dorka dietetikusnak), azóta már többször elkészítettem ezt a palacsintát. Amellett, hogy nagyon finom és laktató, remekül elrejthető benne a barna rizs fehérje, aminek az ízét sajnos nem igazán tudom megkedvelni. 🙂
Természetesen nem muszáj növényi alapú fehérjét használni, de én még csak barátkozó stádiumban vagyok a tejtermékekkel, plusz ha már megvettem a barna rizs fehérjét, akkor csak azért is elhasználom. 😛

Áfonyás amerika palacsinta teljes kiőrlésű rozslisztből

Áfonyás amerika palacsinta teljes kiőrlésű rozslisztből

Hozzávalók 1 adaghoz:

  • 50 g teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 1 db tojás
  • 1/2 ek méz
  • kb. 100 g áfonya
  • 10 g fehérje tartalmú protein por (az enyémben 13 g tartalmaz 10 g fehérjét)
  • 1/2 tk sütőpor
  • fahéj ízlés szerint
  • csipet só
  • 2-3 dl víz
  • olaj a sütéshez

Elkészítés:

  1. A tojásokat válasszuk ketté.
  2. Egy tálban keverjük össze a lisztet, a sütőport, a proteint és a fahéjat.
  3. A tojás sárgájához adjuk hozzá a  mézet és egy kézi habverő segítségével keverjük el.
  4. A lisztes keveréket a vízzel felváltva adagoljuk a tojás sárgájához. A víz mennyisége attól függ mennyit vesz fel a liszt. Egy sűrű palacsinta tésztát kell kapnunk.
  5. A tojásfehérjéhez adjunk egy csipet sót és habverő segítségével verjük kemény habbá.
  6. A felvert habot óvatosan keverjük a tésztához.
  7. Adagoljuk olajjal vékonyan kikent, felhevített palacsintasütőbe a tésztát (nálam 1 ek/db) és a tetejére tegyünk néhány szem áfonyát.
    áfonyás rozs palacsinta 2
  8. Mikor megsült az egyik oldala egy műanyag palacsintafordító lapát segítségével megforgatjuk és megsütjük a másik oldalát is. (Vigyázat, pikk-pakk megsül 🙂 )
  9. Önmagában, vagy tetszőleges feltéttel, önelégült mosollyal az arcunkon elfogyasztjuk. 😀

Tápérték:

  • fehérje: 22,85 g
  • zsír: 6,1 g
  • szénhidrát: 63 g

Tipp:
A szénhidrát csökkenthető, ha a mézet édesítőre cseréljük, én Dia-Wellness negyedannyi ugyanannyi édesítőt szoktam használni. Az áfonya elhagyásával is csökken a szénhidrát tartalom, de azt nem javaslom, isteni finom benne! 🙂

Hozzászólás